Handelsbetingelser

 

 

 

Når du handler hos MundFrisk.dk er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti.
Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb.
Købsgarantien koster intet og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig personligt.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.

Betingelser ifm. handel på MundFrisk.dk:

Opdateret 27/1-2024

Nedenstående er skrevet med henblik på den bedste samhandel og med ekstra opmærksomhed på, at du som kunde får en god oplevelse og ikke mindst sikkerhed, når du handler med MundFrisk.dk.

Skulle vi have overset noget eller er der tekster, du synes kunne tilføjes eller ændres, så skriv meget gerne.

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel (både B2C og B2B) med Albert Larsen ApS i forbindelse med MundFrisk.dk:

Juridiske oplysninger

www.MundFrisk.dk ejes og drives af:

Albert Larsen ApS
Teglgårdsvej 36
Dk-5500 Middelfart
CVR: 39991373

Email: kontakt@albertlarsen.dk

Telefonnummer: 9340 3838

Varekøb

Varekøb foregår ved følgende procedure:

Den ønskede vare tilføjes til indkøbskurven.

Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer. Marker at du godkender handelsbetingelserne, når indeværende handelsbetingelser er læst og accepteret. Vælg derefter kontakt og modtagerinformation

Den ønsket leveringsmetode og betalingsmetode vælges

Købet bekræftes og betaling gennemføres.

Herefter modtager du en elektronisk en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Betaling

Alle priser er angivet i danske priser inkl. moms og andre afgifter.

Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, Tyskland, Sverige, Grønland og Færøerne.

Betaling for varerne kan ske online ved brug af Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron, Mobile Pay v/Danske Bank, AnyDay, Google Pay, Apple Pay, ViaBill eller med EAN-nummer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb:

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge din aftale med kortudsteder.

Vi tager ingen form for kortgebyrer.

Betaling via ViaBill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Betaling via AnyDay:

Anyday vil reservere den første rate på brugernes betalingskort ved hvert køb. Den første rate vil først blive trukket ved forsendelse af varerne fra webshoppen, som også vil blive betragtet som forfaldsdatoen for den første rate. Herefter vil den månedlige rate blive betalt med den sidste bankdag som forfaldsdato i hver af de tre følgende måneder. Det udnyttede beløb skal altid betales over tre måneder, bortset fra betalingen af den første rate.
AnyDay finansierer køb op til 10.000 kr.

Læs mere her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Forsendelse og levering

Lagervarer afsendes som udgangspunkt samme dag, hvis ordre er gennemført inden kl. 14; og ellers senest efterfølgende hverdag.

Det er ikke muligt at afhente ordrer.

Det er altid muligt at se lagerstatus inden varen tilføjes til indkøbskurven. Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum, giver vi dig naturligvis information herom, enten pr. mail eller telefon.

MundFrisk.dk benytter PostNord, BURD og GLS som fragtleverandører.

Du betaler kun fragt én gang, uanset hvor mange produkter, du køber pr. ordre.

Ved ordre under kr. 100,- tillægges udover fragtomkostningen også et fragtgebyr på kr. 10,-

De samlede leveringsomkostninger er som følger:

Dette fremgår også tydeligt, når du bestiller varer i webshoppen. Albert Larsen ApS har altid ansvaret for varerne indtil modtagelse.

Fortrydelsesret/returret:

MundFrisk.dk udvider forbrugeraftalelovens § 17, fra 14 dage til 90 dages fortrydelsesret på alle varer

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, mundskyllere, instrumenter, mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende.
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.

Øvrige produkter:

Hvis du har købt flere varer ved os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 90 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kontakte os pr. mail info@mundfrisk.dk  eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. DU KAN DOWNLOADE RETUR-/FORTRYDELSES-SEDDEL HER

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I forbindelse med ordrer der returneres grundet manglende afhentning i pakkeshop debiteres de reelle returfragtomkostningen, pt. beregnet til 49,-

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis medføre en betydelig værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

OMBYTNING: Der ombyttes ikke, men behandles som fortrydelse. Dvs. hvis anden vare ønskes foregår det ved ny bestilling.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi; og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

MundFrisk.dk
Teglgårdsvej 36
DK-5500 Middelfart

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller faktura sammen med returformular.

BEMÆRK: Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være at betragte som rettidig.

Du opretter en reklamation ved at besvare mailen med ordrebekræftelse på det pågældende produkt, eller skrive til info@mundfrisk.dk – HUSK ordrenummer.
Så vil der pr. mail blive fremsendt formular samt en af os betalt fragtlabel til returnering.
Er reklamationen berettiget, betales der ikke for denne fragtlabel.

MundFrisk.dk afholder alle (rimelige) fragtomkostninger forbundet med en berettiget reklamation.

Det er altid kundens ansvar, at produktet sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Varen sendes til:

MundFrisk.dk
Teglgårdsvej 36
5500 Middelfart

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling (pakkeshop) eller pakker sendt pr. efterkrav.

Vi anbefaler, at du IKKE benytter DAO, når du sender en vare retur. Dette skyldes, at du kan risikere, at DAO leverer uden, at der er nogen til stede på adressen, og du har ansvaret for pakken, indtil vi modtager den.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Det kan kun være én af disse 3 distributører: BURD, PostNord eller GLS.

Personoplysningerne registreres hos Albert Larsen ApS og opbevares i de lovpligtige fem kalenderår, hvorefter oplysningerne slettes. Der opbevares kun oplysninger som er krævet af regnskabsloven.

Den dataansvarlige på www.MundFrisk.dk er Brian Larsen.

Som registreret hos Albert Larsen ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til:

kontakt@mundfrisk.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb skal du kontakte info@mundfrisk.dk

Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage til Nævnenes Hus, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

MundFrisk.dk er en e-mærket webshop, så derfor kan du gratis, og uanset beløbets størrelse, altid få behandlet en eventuel sag hos e-mærket.

Læs mere HER.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr